Psycholog szkolny
Pani mgr Anna Gussmann-Łepek - psycholog
- poniedziałek: 8:00 do 12:00
- wtorek:7:30 do 12:30
- środa: 11:00 do 16:00
- czwartek: 8:00 do 11:00
- piątek: 9:00 do 14:00
Kto i w jakich sytuacjach może zgłosić się do psychologa szkolnego?
Uczeń, jeśli pojawiają się:
- problemy w nauce (np. niska motywacja do nauki, niepowodzenia w nauce, silny stres przed sprawdzianami, problemy z koncentracją uwagi)
- problemy w zachowaniu (np. niepodporządkowywanie się zasadom w szkole, niszczenie mienia szkoły)
- złe samopoczucie w klasie (np. osamotnienie, odrzucenie przez klasę, doświadczanie dokuczania czy obrażania przez rówieśników)
- nastroje depresyjne, samookaleczanie
- problemy z kontrolowaniem złości (stosowanie agresji słownej, fizycznej, cyberprzemocy)
- nieporozumienia z rówieśnikami lub dorosłymi (rodzicami, nauczycielami)
- problemy rodzinne (np. nadużywanie alkoholu przez rodzica/rodziców, przemoc fizyczna lub psychiczna, rozwód rodziców, poważna choroba w rodzinie, śmierć bliskiej osoby z rodziny)
- problemy związane z sięganiem po środki psychoaktywne (papierosy, alkohol, narkotyki)
- inne sytuacje kryzysowe, z którymi trudno sobie samodzielnie poradzić
Nauczyciel, jeśli:
- pojawiają się problemy w zespole klasowym i trzeba ustalić sposób ich rozwiązania
- dostrzega niepokojące zachowania ucznia (np. samookaleczanie, agresja, niepodporządkowywanie się zasadom, pogorszenie wyników w nauce, niska frekwencja)
- dowiaduje się o trudnej sytuacji rodzinnej ucznia i widzi potrzebę udzielenia mu wsparcia
- potrzebne jest zorganizowanie zajęć w klasie (np. na temat radzenia sobie ze złością, szkodliwości środków odurzających, technik uczenia się)
- potrzebne jest wsparcie w rozmowie z rodzicami ucznia
- potrzebne są materiały wspomagające pracę wychowawczą (np. scenariusze zajęć na godzinę wychowawczą, ankieta diagnozująca sytuację w klasie)
Rodzic, jeśli pojawiają się:
- trudności adaptacyjne dziecka w szkole, niechęć do chodzenia do szkoły
- zachowania agresywne
- problemy w szkole (np. wagary, słabe oceny, brak motywacji dziecka do nauki)
- podejrzenia lub fakty świadczące o sięganiu przez dziecko po środki psychoaktywne (papierosy, alkohol, narkotyki)
- nieporozumienia z dzieckiem i związane z tym uczucie bezradności
- niepokojące zachowania dziecka (np. unikanie rozmów, postawanie na noc poza domem bez pozwolenia rodziców, okazywanie wrogości, samookaleczanie, mówienie o beznadziejności życia, o śmierci)
- problemy rodzinne, które mają wpływ na dziecko (np. nadużywanie alkoholu przez matkę/ojca, przemoc fizyczna lub psychiczna, rozwód, poważna choroba w rodzinie, śmierć bliskiej osoby z rodziny)
- inne problemy wychowawcze
Warto pamiętać, że z każdej sytuacji trudnej można znaleźć wyjście! Każdy problem dobrze jest przedyskutować. W zależności od sytuacji doradzę, gdzie szukać pomocy specjalistycznej. Zapraszam do gabinetu na II piętrze szkoły (p.312)!
Bezpośredni kontakt telefoniczny- tel. 882 086 139 lub (58)738 63 19
Warto również wiedzieć o pomocy, którą można uzyskać dzięki bezpłatnym telefonom zaufania:
- tel. 116 111 - dla dzieci i młodzieży, poniedziałek-niedziela w godz. 12.00-22.00 lub www.116111.pl
- tel.800 100 100 - dla rodziców i nauczycieli, poniedziałek-piątek w godz. 12.00 – 18.00 lub www.800100100.pl
Ważne informacje można również uzyskać na stronach:
http://www.kuratorium.gda.pl/category/rodziceuczniowie/
Pliki do pobrania
- uzależniony nastolatek.pdf
- PDF_Poradnik-dla-rodzicow-i-opiekunow_powazna-choroba.pdf
- PDF_Poradnik-dla-rodzicow-i-opiekunow_zaloba.pdf
- Podrecznik-malego-pacjenta-2016.pdf
- Stres_poradnik-dla-rodziców-małych-dzieci.pdf
- 2-jak-zapewnic-dzieciom-bezpieczenstwo-w-internecie-poradnik-dla-rodzicow.pdf
- KOWEZiU_Jak_pomoc_rozwijac_skrzydla.pdf
- jakkochaciwymagac.pdf